Щодо електронної взаємодії з питань фінансового моніторингу в рамках зупинення фінансових операцій

РОЗ’ЯСНЕННЯ

щодо електронної взаємодії з питань фінансового моніторингу в рамках зупинення фінансових операцій

У зв’язку з чисельними зверненнями банківських установ з питань обміну інформацією файлами типу L (файл-лист), пов’язаними з зупиненням / поновленням зупинення фінансових операцій, у доповнення до попереднього роз’яснення від 01.03.2021, надаємо додаткові рекомендації щодо заповнення повідомлень, які надаються на адресу Держфінмоніторингу зазначеними файлами-листами (Додаток_1).

Заповнення повідомлення про поновлення проведення фінансових операцій рекомендуємо здійснювати з використанням довідника, наведеного у Додатку_2.

Крім того, інформуємо, що кожний вид повідомлення надається окремим файлом листом.

Одночасно з наданням деяких видів повідомлень слід надавати копії підтверджуючих документів, а саме:

-         копію звернення клієнта (при поданні повідомлення про звернення клієнта щодо причин зупинення фінансових операцій);

-         копію ухвали суду про арешт майна (при поданні повідомлення про накладення арешту на відповідні рахунки).

Копії підтверджуючих документів сформувати в форматі PDF, додати до архіву разом з відповідним повідомленням та надіслати на адресу Держфінмоніторингу єдиним файлом-листом.

Повідомлення про залишок коштів на рахунку та інші зупинені активи, у випадку якщо рахунок є мультивалютним, надсилаються окремими файлами-листами в розрізі видів валют.

 Крім того, направлення файлом-листом повідомлень про залишок коштів на рахунку та інші зупинені активи не виключає надання, відповідно до ч.4 ст.23 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі – Закон), файлом типу ХА повідомлень про проведення  прибуткових фінансових операцій або спроб проведення видаткових фінансових операцій в рамках зупинення видаткових фінансових операцій.

 Враховуючи, що нині діючою структурою файла типу ХА не передбачена можливість інформування  про залишки коштів на рахунку клієнта, фінансова операція по якому була зупинена банківською установою відповідно до  ч.1 ст.23 Закону, рекомендуємо, до моменту затвердження нової структури файлів інформаційного обміну, здійснювати зазначене інформування файлом-листом за формою, наведеною в Додатку_3.

 

_______________________________________