Чи підлягає обов’язковому фінансовому моніторингу за ознакою «здійснення розрахунку за фінансову операцію у готівковій формі» внесення особою грошових коштів через касу банку на рахунок особи - отримувача в якості розрахунку за певну фінансову операцію.

Відповідно до пункту 29 частини першої статті 1 Закону обов’язковий фінансовий моніторинг – це сукупність заходів, які здійснюються суб’єктами первинного фінансового моніторингу та включають в себе, зокрема, виявлення фінансових операцій, що підлягають обов’язковому фінансовому моніторингу.

Під фінансовою операцією згідно із положеннями пункту 47 частини першої статті 1 Закону, слід розуміти будь-які дії щодо активів клієнта, вчинені за допомогою суб’єкта первинного фінансового моніторингу.

З урахуванням наведеного, для визначення форми розрахунку за фінансовою операцією, під час здійснення її аналізу з метою віднесення до такої, що підлягає обов’язковому фінансовому моніторингу відповідно до пункту 5 частини першої статті 15 Закону, суб’єкту первинного фінансового моніторингу необхідно з’ясувати у якій формі (готівковій чи безготівковій) кошти використовуються клієнтом для проведення розрахунку.

Оскільки, при здійсненні розрахунку за фінансовою операцією через касу банку без відкриття рахунку особою використовуються кошти у готівковій формі, така фінансова операція підлягає обов’язковому фінансовому моніторингу за ознакою «здійснення розрахунку за фінансовою операцією у готівковій формі».

При цьому необхідно зазначити, що нормативно-правові акти Національного банку України, які регулюють безготівкові розрахунки і  проведення касових операцій та містять терміни «готівкові», «безготівкові» розрахунки, необхідні для врегулювання правовідносин, що виникають у сфері здійснення готівкових та безготівкових розрахунків.

Вказані терміни, які містяться у зазначених нормативно-правових актах Національного банку України, та терміни, що вживаються нормативно-правових актах з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, можуть мати різне тлумачення та вживаються виключно у сфері, правовідносини у якій врегульовані відповідним нормативно-правовим актом.