2020-11-27 12:32:00
08.10.2020, на офіційному вебсайті Міністерства фінансів США оприлюднено інформацію щодо запровадження санкцій проти 18 провідних іранських банківських установ (вебпосилання: https://home.treasury.gov/policy-issues/financial-sanctions/recent-actions/20201008).
Санкції запроваджено відповідно до положень Виконавчого Указу Президента США від 10 січня 2020 року №13902, які надають повноваження ідентифікувати та запроваджувати санкції проти ключових секторів іранської економіки з метою блокування отримання іранським урядом фінансових ресурсів, що можуть бути використані для фінансування та підтримки ядерної програми Ірану, програми розробки балістичних ракет, тероризму та терористичних проксі-мереж, а також зловмисного впливу Ірану в регіоні.
Зокрема, санкції запроваджено до наступних банківських установ:
- «Amin Investment Bank»;
- «Bank Keshavarzi Iran»;
- «Bank Maskan»;
- «Bank Refah Kargaran»;
- «Bank-e Shahr»;
- «Eghtesad Novin Bank»;
- «Gharzolhasaneh Resalat Bank»;
- «Hekmat Iranian Bank»;
- «Iran Zamin Bank»;
- «Islamic Regional Cooperation Bank»;
- «Karafarin Bank»;
- «Khavarmianeh Bank» (також відомий як «Middle East Bank»);
- «Mehr Iran Credit Union Bank»;
- «Pasargad Bank»;
- «Saman Bank»;
- «Sarmayeh Bank»;
? «Tosee Taavon Bank» (відомий як «Cooperative Development Bank»);
- «Tourism Bank».
Вищезазначені банківські установи, перебувають під наглядом та регуляцією з боку Центрального банку Ірану, який було включено до американських санкційних списків за надання підтримки Корпусу стражів ісламської революції, спецпідрозділу «Кодс» та терористичній проксі-організації «Хезбола».
Запроваджені американською стороною санкції передбачають блокування всієї власності та частки у власності підсанкційних осіб, що перебувають у американській юрисдикції.
Крім того, запроваджено заборону на здійснення для всіх американських фізичних та фізичних осіб, а також на території Сполучених Штатів Америки (включаючи транзитні транзакції, що проходять через США), будь-яких операцій, що стосуються власності чи частки у власності підсанкційних осіб, а також безпосередньо підсанкційних осіб.
Варто зауважити, що фінансові інституції та інші фізичні і юридичні особи, які будуть залучені до певних транзакцій чи іншої діяльності з підсанкційними особами, після завершення 45-ти денного періоду згортання операцій, можуть стати суб’єктами американських вторинних санкцій, або проти них будуть застосовуватися заходи примусового характеру з боку американських правоохоронних органів.
Окремо американською стороною відмічається, що запроваджені санкції спрямовані проти іранського режиму, а не проти народу Ірану.
Відповідно, Уряд Сполучених Штатів Америки визнає та розуміє потребу у здійснені експортних операцій гуманітарного характеру через іранську банківську систему.
Крім того, щоб неамериканські фізичні та юридичні особи не стали суб’єктами для запровадження вторинних санкцій, Міністерством фінансів США надано 45-ти денний період для припинення транзакцій негуманітарного призначення.
Зазначена інформація оприлюднюється для зменшення ризику запровадження вторинних санкцій з боку Сполучених Штатів Америки до українських фінансових установ, які, можливо, здійснюють транзакції негуманітарного характеру з вищезазначеними іранськими банківськими установами.
____________________________________