Щодо застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)

Указом Президента України від 15 травня 2017 року № 133/2017 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)".
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про санкції» рішення щодо застосування та внесення змін до санкцій щодо юридичних та фізичних осіб є обов’язковим до виконання.
Відповідно до Указу, стосовно осіб, що зазначені в додатках (далі – клієнти) до нього, санкції, зокрема «зупинення фінансових операцій» та «блокування активів – тимчасове обмеження права особи користуватися та розпоряджатися належним їй майном», діють протягом 1 року з дати набрання чинності Указом.
Враховуючи зазначене, суб’єктам первинного фінансового моніторингу необхідно забезпечити виконання вимог Указу в частині застосування відповідних санкцій.
Разом з тим, згідно із пунктом 6 частини другої статті 6 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі – Закон), суб’єкт первинного фінансового моніторингу зобов’язаний, зокрема, надавати до Держфінмоніторингу інформацію про:
свої підозри щодо діяльності осіб або їх активи, якщо є підстави вважати, що вони пов"язані із злочином, визначеним Кримінальним кодексом України, або про спроби проведення фінансових операцій;
фінансові операції, стосовно яких є підстави підозрювати, що вони пов"язані, стосуються або призначені для фінансування тероризму.
Крім того, суб’єкт первинного фінансового моніторингу зобов’язаний здійснювати управління ризиками з урахуванням результатів ідентифікації, верифікації та вивчення клієнта, послуг, що надаються клієнту, аналізу операцій, проведених ним, та їх відповідності фінансовому стану і змісту діяльності клієнта (частина перша стаття 11 Закону).
При цьому необхідно зазначити, що наявність ділових відносин з клієнтами, визначеними у санкційних списках, збільшує ризики використання суб’єкта первинного фінансового моніторингу для легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, та/або фінансування тероризму.
Враховуючи викладене, рекомендуємо суб’єктам первинного фінансового моніторингу вживати до таких клієнтів додаткові застережні заходи, передбачені для клієнтів високого ризику, зокрема наступні:
інформувати Держфінмоніторинг про свої підозри щодо діяльності таких осіб або їх активи;
повідомляти Держфінмоніторинг про фінансові операції, які вони намагалися здійснити протягом дії санкцій.
 
Прес-служба
Держфінмоніторингу
presa@fiu.gov.ua
www.fiu.gov.ua