Щодо порядку дій суб'єкта первинного фінансового моніторингу у разі неотримання ним повідомлення від Держфінмоніторингу про взяття або відмову від взяття на облік фінансової операції.

Частиною першою статті 12 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі – Закон) визначено, що порядок подання Держфінмоніторингу інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, іншої інформації, що може бути пов’язана з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення, встановлюється:

Національним банком України - для суб’єктів первинного фінансового моніторингу, державне регулювання та нагляд за якими здійснює Національний банк України відповідно до статті 14 Закону;

Кабінетом Міністрів України - для інших суб’єктів первинного фінансового моніторингу.

Механізм подання суб’єктами первинного фінансового моніторингу (далі - суб’єкти) до Держфінмоніторингу відповідно до Закону інформації, необхідної для взяття їх на облік як суб’єктів та зняття з обліку, а також виявлення, реєстрації, подання суб’єктами Держфінмоніторингу інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, іншої інформації, що може бути пов’язана з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2015 № 552 (далі – Порядок).

Відповідно до пункту 10 Порядку, у разі якщо з будь-яких причин суб’єкт не отримав від Держфінмоніторингу протягом 10 робочих днів з дати надходження повідомлення про вручення поштового відправлення або протягом 20 робочих днів з дати відправлення інформації, необхідної для взяття його на облік (зняття з обліку, внесення змін до інформації, яка стала підставою для взяття суб’єкта на облік) (у разі ненадходження повідомлення про вручення поштового відправлення), або протягом двох робочих днів з дати відправлення такої інформації в електронному вигляді повідомлення про результати обробки інформації, необхідної для взяття суб’єкта на облік (зняття з обліку, внесення змін до інформації, яка стала підставою для взяття суб’єкта на облік), суб’єкт (відокремлений підрозділ) звертається до Держфінмоніторингу для з’ясування причини неотримання відповідного повідомлення.

Отримати додаткові рекомендації щодо особливостей інформаційної взаємодії Держфінмоніторингу з суб’єктами первинного фінансового моніторингу можна за телефонами «гарячої лінії» Держфінмоніторингу:

(044) 594–16–20, (044) 594–16–79, (044) 594-16-12, (044), 594–16–32, (044) 594–16–33, (044) 594–16–27, (044) 594-16-42.