Новини Держфінмоніторингу fiu.gov.ua Державна служба фінансового моніторингу України https://www.fiu.gov.ua/ Аналіз підозрілих транзакцій у податковій сфері. Цифри та останні тенденції /pages/dijalnist/funkcional/news/analiz-pidozrilix-tranzakczij-u-podatkovij-sferi-czifri-ta-ostanni-tendencziji.html Держфінмоніторинг, в межах специфіки своєї діяльності, як національний підрозділ фінансової розвідки, проводить аналітичні розслідування з метою формування підозр у вчиненні ряду предикатних... Новини 2020-05-26 09:02:00 Держфінмоніторинг, в межах специфіки своєї діяльності, як національний підрозділ фінансової розвідки, проводить аналітичні розслідування з метою формування підозр у вчиненні ряду предикатних злочинів, які мають наслідком легалізацію (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом. Предметом розслідувань є кримінальні доходи, згенеровані від корупції, незаконної торгівлі людьми, наркотиками та зброї, тероризму та його фінансування, шахрайства та ін. Водночас, Держфінмоніторингом на постійній основі приділяється увага аналізу підозрілих транзакцій щодо відмиванням коштів, які мають ознаки податкових злочинів, як одного із різновиду предикатних злочинів. У зв’язку з цим, здійснено ряд широкомасштабних фінансових розслідувань, результатом яких стало направлення узагальнених матеріалів до правоохоронних органів. Практика розслідувань показує, що «послуги» з ухилення від сплати податків та отримання готівки, які надаються транзитно-конвертаційними групами, користуються попитом серед українських платників податків. Ухилення від сплати податків здійснюється через так звані «скрутки», а для отримання готівки можуть бути задіяні підприємства оптово-роздрібної торгівлі, які в свою чергу «продають» необліковану готівку, проводячи операції «зустрічних потоків». Необхідно зазначити, що так званий «продаж» необлікованої готівки здійснюється поза банківською системою, що ускладнює її виявлення. За таких умов, ідентифікації подібних схем сприяють інші джерела інформації та співпраця із правоохоронними та розвідувальними органами. З початку 2020 р. Держфінмоніторингом до правоохоронних органів направлено 60 узагальнених матеріалів, пов’язаних із злочинами у податковій сфері з використанням механізмів «транзиту», «скруток» та «зустрічних потоків». Сума коштів, пов’язаних з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, у цих матеріалах становить 29,9 млрд грн. Зазначені матеріали були направлені до: -         Служби безпеки України – 34 матеріали на суму 16,3 млрд грн; -         Державної фіскальної служби – 21 матеріал на суму 7,3 млрд грн; -         Офісу Генерального прокурора – 2 матеріали на суму 6,0 млрд грн; -         Державного бюро розслідувань – 1 матеріал на суму 0,2 млрд; -         Національного антикорупційного бюро України – 1 матеріал на суму 0,04 млрд грн; -         Національної поліції України – 1 матеріал на суму 0,04 млрд гривень. Зокрема, за результатами розслідувань діяльності широкомасштабних транзитно-конвертаційних груп (за участю близько 4 тисяч суб’єктів господарювання) протягом поточного року до правоохоронних органів було передано 31 узагальнений матеріал з підозрами у формуванні безпідставного податкового кредиту, використовуючи схеми «скруток», «зустрічних потоків», та подальшої легалізації злочинних коштів на загальну суму 13,6 млрд гривень. В ході відпрацювання зазначених узагальнених матеріалів заблоковано кошти в сумі 28,2 млн гривень. Окремо, за результатами аналізу підозрілих операцій з обготівковування коштів (в яких задіяно близько 4,5 тисяч підприємств), Держфінмоніторингом з початку 2020 р. до правоохоронних органів передано 28 узагальнених матеріалів з підозрою у легалізації коштів, одержаних злочинним шляхом, на загальну суму 13,5 млрд гривень. Також, у п.р. за результатами фінансових розслідувань було підготовлено та передано до правоохоронного органу узагальнений матеріал, пов’язаний з ухиленням від сплати податків через організацію «карусельної» схеми незаконного вивезення зерна та не повернення валютної виручки в Україну, на загальну суму 2,8 млрд гривень. Таким чином, за січень-травень 2020 р. до правоохоронних органів скеровано 60 матеріалів з підозрами у податковій сфері на загальну суму 29,9 млрд гривень. Водночас, протягом 2019 р. Держфінмоніторингом передано 893 матеріли до правоохоронних органів, в яких сума фінансових операцій пов’язаних із злочинними доходами та їх відмиванням становить 92,2 млрд грн., з яких 137 матеріалів на суму 26,9 млрд грн пов’язані з податковими злочинами. Держфінмоніторинг і надалі в тісній співпраці з правоохоронними органами вживає заходів щодо виявлення схем податкового шахрайства та ухилення від сплати податків. _______________________________________________________ window.addEventListener("DOMContentLoaded",function(){ var in_str = $('.site-content .site-content-title h1').html(); var ar_slice = $('.site-content .site-content-title h1').html().split('.'); $('.site-content .site-content-title h1').html("" + ar_slice[0] + "" + ar_slice[1] + ""); }) В Академії фінансового моніторингу запроваджена Digital-платформа /pages/dijalnist/funkcional/news/v-akademiji-finansovogo-monitoringu-zaprovadzhena-Digital-platforma.html Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 16 березня 2020 року № 406 «Про організаційні заходи щодо запобігання поширенню кононавірусу COVID-19» в Державному закладі післядипломної... Новини 2020-05-18 11:27:00 Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 16 березня 2020 року № 406 «Про організаційні заходи щодо запобігання поширенню кононавірусу COVID-19» в Державному закладі післядипломної освіти «Академія фінансового моніторингу» з метою виконання освітніх програм, а також забезпечення проходження навчання з питань фінансового моніторингу запроваджена digital - платформа, яка дозволяє організувати освітній процес із використанням технологій дистанційного навчання. З метою успішного функціонування digital – платформи спеціалістами Державної служби фінансового моніторингу України та представниками Академії фінансового моніторингу були актуалізовані теми з урахуванням нового законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення. На початку травня на базі digital – платформи із залученням спеціалістів Держфінмоніторингу, Міністерства фінансів України та Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було проведено навчання представників суб’єктів первинного фінансового моніторингу учасників ринку цінних паперів, які 15.05.2020 успішно склали сертифікаційний іспит. На офіційному вебсайті Академії фінансового моніторингу наразі доступний актуальний календар запланованих навчальних заходів. Рекомендуємо суб’єктам фінансового моніторингу використовувати можливості технологій дистанційного навчання та активно долучатися до digital - платформи Академії фінансового моніторингу. З більш детальною інформацією щодо проходження навчання на базі digital - платформи можна ознайомитися на офіційному вебсайті Державного закладу післядипломної освіти «Академія фінансового моніторингу» - https://finmonitoring.in.ua/ або за телефонами (050) 605-57-71, (044) 594-16-24, (044) 594-16-22. __________________________________________ До уваги учасників системи фінансового моніторингу /pages/dijalnist/funkcional/news/do-uvagi-uchasnikiv-sistemi-finansovogo-monitoringu.html Представництвом ЄС в Україні здійснено переклад українською мовою Звіту Комісії до Європейського Парламенту і Ради «Про (наднаціональну) оцінку ризиків відмивання коштів та фінансування тероризму, що... Новини 2020-05-07 14:02:00 Представництвом ЄС в Україні здійснено переклад українською мовою Звіту Комісії до Європейського Парламенту і Ради «Про (наднаціональну) оцінку ризиків відмивання коштів та фінансування тероризму, що впливають на внутрішній ринок ЄС та пов’язані з транскордонною діяльністю» за 2019 рік. У Звіті представлений систематичний аналіз  ризиків відмивання коштів або фінансування тероризму для конкретних продуктів та послуг та сфокусовано увагу на слабких сторонах, виявлених на рівні ЄС, як з точки зору нормативної бази, так і з точки зору ефективного правозастосування, і надаються рекомендації щодо їх усунення. У Звіті визначено продукти та послуги, які можуть бути потенційно вразливими до ризиків ВК/ФТ на рівні внутрішнього ринку ЄС. Крім того, у Звіті визначені пом’якшувальні заходи, які мають вживатися на рівні ЄС та на національному рівні для усунення ризиків, та подано низку рекомендацій для різних зацікавлених сторін. З повним текстом Звіту можна ознайомитись у розділі «Діяльність» - «Національні ризики» - «Документи». Набирає чинності новий Базовий Закон ! /pages/dijalnist/funkcional/news/nabiraje-chinnosti-novij-bazovij-zakon.html Сьогодні, 28 квітня 2020 року, набирає чинності Закон України «Про запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню... Новини 2020-04-28 08:22:00 Сьогодні, 28 квітня 2020 року, набирає чинності Закон України «Про запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06.12.2019 № 361-ІХ. Новий Закон направлений на: реалізацію Рекомендацій Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF); імплементацію в законодавство України вимог Директиви (ЄС) 2015/849 Європейського парламенту та Ради «Про запобігання використанню фінансової системи для відмивання грошей та фінансування тероризму» та Регламенту (ЄС) 2015/847 «Про інформацію, що супроводжує перекази», які обов’язкові для впровадження членів Європейського Союзу та країн, які мають намір отримати членство в Європейському Союзі; виконання зобов’язань взятих на себе Україною при підписанні Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, ратифікованою Законом України від 16 вересня 2016 року; впровадження рекомендацій зазначених в Звіті експертів Комітету Ради Європи MONEYVAL, наданих за результатами п’ятого раунду взаємної оцінки України у сфері протидії відмиванню коштів/фінансуванню тероризму, який затверджений на 55-му Пленарному засіданні MONEYVAL; виконання зобов’язань, визначених Меморандумом про взаєморозуміння між Україною та Європейським Союзом ратифікованим Законом України «Про ратифікацію Меморандуму про взаєморозуміння між Україною як Позичальником та Європейським Союзом як Кредитором і Кредитної угоди між Україною як Позичальником, Національним банком України як Фінансовим агентом Позичальника та Європейським Союзом як Кредитором». Законом визначені комплексні зміни законодавства, які полягають у наступному: закладається основа для можливості здійснення суб’єктами первинного фінансового моніторингу (СПФМ) дистанційної верифікації клієнтів, що є особливо актуальним в умовах поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2; зменшується з 17 до 4 кількість ознак фінансових операцій, про які СПФМ зобов’язані обов’язково повідомляти Держфінмоніторинг. Таким чином, СПФМ обов’язково інформуватимуть про фінансові операції, пов’язані з готівкою, переказом коштів за кордон, публічними діячами та клієнтами з держав, що не виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що провадять діяльність в антилегалізаційній сфері; збільшується поріг (з 150000 грн. до 400000 грн.) для фінансових операцій, про які СПФМ зобов’язані інформувати Держфінмоніторинг; разом з переходом на ризик-орієнтований підхід при поданні інформації про підозрілі фінансові операції суб’єктами первинного фінмоніторингу вводяться адекватні заходи впливу за порушення антилегалізаційного законодавства: від письмового застереження і штрафних санкцій у значних розмірах до анулювання ліцензії; розширюється коло СПФМ, до яких віднесено суб’єктів господарювання, які надають податкові консультації, осіб, які надають послуги щодо створення, забезпечення діяльності або управління юридичними особами та постачальників послуг, пов’язаних з обігом віртуальних активів; вдосконалюється процедура визначення кінцевих бенефіціарних власників; передбачаються механізми регулювання сфери обігу віртуальних активів, зокрема визначений регулятор для суб’єктів цієї сфери; здійснюється удосконалення механізму застосування цільових фінансових санкцій, відповідно до вимог 6 та 7 Рекомендацій FATF та Резолюції Ради Безпеки ООН 1267 та 1373, зокрема, запровадження процедури замороження активів та удосконалення положень щодо здійснення міжнародного співробітництва у зазначеному напрямку; запроваджується механізм покладання на третіх осіб для здійснення належної перевірки; встановлюються нові вимоги щодо супроводження переказів інформацією про ініціатора та одержувача коштів; вносяться зміни до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів, зокрема в новій редакції викладена стаття 209 КК України (легалізація (відмивання) майна, одержаного злочинним шляхом). Відповідно до пункту 7 розділу Х Закону, органи державної влади зобов’язані протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із Законом, а також забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону. До введення в дію вказаних актів Державною службою фінансового моніторингу України спільно з суб’єктами державного фінансового моніторингу підготовлено рекомендації для суб’єктів первинного фінансового моніторингу – банківських та небанківських установ щодо подання з 28.04.2020 р. інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, іншої інформації, що може бути пов’язана з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення та постановки на облік нових видів суб’єктів первинного фінансового моніторингу, що розміщені на офіційному веб-сайті Держфінмоніторингу: https://fiu.gov.ua/pages/dijalnist/funkcional/news/do-vidoma-sub-jektiv-pervinnogo-finansovogo-monitoringu-shhodo-nabrannya-chinnosti-zakonu-ukrajini-vid-06-12-2019-361-Ix.html   _________________________________________ До відома суб’єктів первинного фінансового моніторингу щодо набрання чинності Закону України від 06.12.2019 № 361-ІХ! /pages/dijalnist/funkcional/news/do-vidoma-sub-jektiv-pervinnogo-finansovogo-monitoringu-shhodo-nabrannya-chinnosti-zakonu-ukrajini-vid-06-12-2019-361-Ix.html 28.04.2020 набирає чинності Закон України від 06.12.2019 № 361-ІХ «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню... Новини 2020-04-24 15:25:00 28.04.2020 набирає чинності Закон України від 06.12.2019 № 361-ІХ «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення». Державною службою фінансового моніторингу України спільно з суб’єктами державного фінансового моніторингу підготовлено рекомендації для суб’єктів первинного фінансового моніторингу – банківських та небанківських установ щодо подання з 28.04.2020, до набрання чинності новими підзаконними нормативно-правовими актами, інформації до Держфінмоніторингу про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, іншої інформації, що може бути пов’язана з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення та постановки на облік нових видів суб’єктів первинного фінансового моніторингу. Вказані рекомендації розміщені на офіційному вебсайті Держфінмоніторингу: для банківських установ - в розділі: Фінансовий моніторинг/Технології/Для банківських установ (Рекомендації - банки); для небанківських установ – в розділі: Фінансовий моніторинг/Технології/ Для небанківських установ (Рекомендації - небанки). _________________________________   Запровадження digital-платформи дистанційного навчання в Державному закладі післядипломної освіти «Академія фінансового моніторингу» /pages/dijalnist/funkcional/news/zaprovadzhennya-digital-platformi-distanczijnogo-navchannya-v-derzhavnomu-zakladi-pislyadiplomnoji-osviti-akademiya-finansovogo-monitoringu.html На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом... Новини 2020-04-22 08:46:00 На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» у зв’язку з установленням карантину на усій території України в Державному закладі післядипломної освіти «Академія фінансового моніторингу» запроваджено карантин та заборонено відвідування закладу здобувачами. Разом з тим, відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 16 березня 2020 року № 406 «Про організаційні заходи щодо запобігання поширенню кононавірусу COVID-19» в Академії фінансового моніторингу з метою виконання освітніх програм, а також забезпечення проходження навчання з питань фінансового моніторингу запроваджується digital-платформа, яка дозволяє організувати освітній процес із використанням технологій дистанційного навчання. Рекомендуємо суб’єктам фінансового моніторингу використовувати можливості технологій дистанційного навчання та активно долучатися до digital-платформи Академії фінансового моніторингу. З більш детальною інформацією щодо запровадження digital-платформи можна ознайомитися на офіційному вебсайті Державного закладу післядипломної освіти «Академія фінансового моніторингу» - https://finmonitoring.in.ua/ або за телефонами (050) 605-57-71, (044) 594-16-24, (044) 594-16-22. __________________________________________ Інформування про результати роботи Держфінмоніторингу за І квартал 2020 року /pages/dijalnist/funkcional/news/Informuvannya-pro-rezultati-roboti-derzhfinmonitoringu-za-I-kvartal-2020-roku.html Державною службою фінансового моніторингу України, як підрозділом фінансової розвідки України, здійснюються заходи з протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом,... Новини 2020-04-21 09:30:00 Державною службою фінансового моніторингу України, як підрозділом фінансової розвідки України, здійснюються заходи з протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення. Зокрема, протягом І кварталу 2020 року Держфінмоніторингом підготовлено 239 матеріалів (з них 95 узагальнених матеріалів та 144 додаткових узагальнених матеріалів), які направлено до органів: - прокуратури України  34 матеріали (з них 5 узагальнених матеріалів та 29 додаткових узагальнених матеріалів); - Національного антикорупційного бюро України 39 матеріалів (з них – 3 узагальнені матеріали та 36 додаткових узагальнених матеріалів); - Служби безпеки України 41 матеріал (з них – 11 узагальнених матеріали та 30 додаткових узагальнених матеріалів); - Державної фіскальної служби України 75 матеріалів (з них 43 узагальнені матеріали та 32 додаткові узагальнені матеріали); - Національної поліції України 44 матеріали (з них – 33 узагальнені матеріали та 11 додаткових узагальнених матеріалів); - Державного бюро розслідувань 6 додаткових узагальнених матеріалів. У вказаних матеріалах сума фінансових операцій, які можуть бути пов’язані з легалізацією коштів, та з учиненням іншого злочину, визначеного Кримінальним кодексом України, становить 14,8 млрд гривень. Держфінмоніторингом приділяється особлива увага розслідуванню фактів відмивання коштів, одержаних від корупційних діянь, розкрадання та привласнення державних коштів та майна. Так, протягом І кварталу 2020 року Держфінмоніторингом направлено до правоохоронних органів 47 матеріалів (4 узагальнені матеріали та 43 додаткові узагальнені матеріали), які пов’язані з підозрою у корупційних діяннях, зокрема до органів: - Національного антикорупційного бюро України 39 матеріалів (з них – 3 узагальнені матеріали та 36 додаткових узагальнених матеріалів); - прокуратури України 2 додаткові узагальнені матеріали; - Служби безпеки України 4 додаткові узагальнені матеріали; - Державної фіскальної служби України 1 додатковий узагальнений матеріал; - Національної поліції України 1 узагальнений матеріал. У вказаних матеріалах сума фінансових операцій, які можуть бути пов’язані з легалізацією коштів, та з учиненням іншого злочину, визначеного Кримінальним кодексом України, становить 161,4 млн гривень. Відповідно до законодавства України, Держфінмоніторинг спільно із правоохоронними органами здійснює заходи, направлені на попередження та протидію фінансуванню терористичної діяльності, сепаратизму. Так, протягом І кварталу 2020 року Держфінмоніторингом направлено до правоохоронних органів 18 матеріалів (з них – 7 узагальнених матеріалів та 11 додаткових узагальнених матеріалів) стосовно фінансових операцій осіб, які можуть бути пов’язані з фінансуванням тероризму, сепаратизму та/або проведених за участю осіб, які публічно закликають до насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або зміни меж території або державного кордону України, в тому числі: - 8 матеріалів (з них – 1 узагальнений матеріал та 7 додаткових узагальнених матеріалів), пов’язаних із здійсненням фінансових операцій фізичними особами, ідентифікаційні дані яких співпадають з ідентифікаційними даними осіб, включеними до Переліку осіб, пов’язаних з провадженням терористичної діяльності або щодо яких застосовано міжнародні санкції; - 1 узагальнений матеріал, який пов’язаний із здійсненням фінансових операцій фізичною особою,  включеною в додаток 1 до рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21.06.2018, введеного в дію Указом Президента України від 21.06.2018 №176/2018; - 4 матеріали (з них – 3 узагальнені матеріали та 1 додатковий узагальнений матеріал), пов’язані із підозрами у здійсненні фінансових операцій особами, причетними до діяльності міжнародного терористичного угрупування «Ісламська держава Іраку та Леванту» або інших екстремістських груп; - 5 матеріалів (з них – 2 узагальнені матеріали та 3 додаткові узагальнені матеріали), пов’язаних з підозрами у тероризмі/сепаратизмі та його фінансуванні (у тому числі фінансування незаконних збройних формувань на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях). З 18-ти переданих матеріалів, 4 матеріали містили інформацію щодо виявлених зв’язків з Російською Федерацією. Зазначені матеріали направлено до Служби безпеки України. У І кварталі 2020 року Держфінмоніторингом проведено та оприлюднено огляд на тему «Використання неприбуткових організацій в незаконних цілях». З метою підвищення ефективності міжвідомчого співробітництва, протягом звітного періоду, Держфінмоніторингом вживалися координаційні заходи щодо виконання відповідними державними органами Плану дій щодо удосконалення національної системи фінансового моніторингу за результатами 5-го раунду оцінки України Комітетом Ради Європи MONEYVAL (далі – План дій). Так, Держфінмоніторингом забезпечено узагальнення інформації, наданої державними та правоохоронними органами про хід виконання Плану дій та направлено зведену інформацію до Кабінету Міністрів України. Водночас, з метою покращення інформаційної взаємодії з громадськістю розпочав функціонування оновлений офіційний веб-сайт Держфінмоніторингу, зареєстрований у мережі Інтернет за адресою: https://fiu.gov.ua. Новий веб-сайт Держфінмоніторингу має сучасний дизайн та більш зручний і доступний функціонал українською та англійською мовами, а також забезпечує доступність для користувачів з порушенням зору. У рамках законодавчих ініціатив, Держфінмоніторингом протягом звітного періоду з метою приведення у відповідність до оновленого Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»,  а також на виконання доручень Уряду, розроблено 32 проєкти нормативно-правових актів. У рамках методологічної роботи, протягом І кварталу 2020 року представники Держфінмоніторингу взяли участь у 22 освітніх заходах, участь в яких взяли понад 670 осіб. В напрямку міжнародного співробітництва взято участь, зокрема, у: - засіданнях Робочої групи з питань обміну інформацією Егмонтської групи підрозділів фінансових розвідок (ПФР); - робочій зустрічі з представником EU-ACT, з метою обговорення питань розробки Посібника щодо здійснення фінансових розслідувань, забезпечення розбудови спроможностей ПФР, а також підготовки плану професійної підготовки персоналу ПФР; - засіданні оцінювачів Комітету MONEYVAL за результатами виїзної місії до Словацької Республіки з метою обговорення проєкту звіту підготовленого за результатами проведення в рамках 5-го раунду взаємної оцінки Словацької Республіки, який підготовлено оцінювачами Комітету MONEYVAL. Крім того, в рамках співпраці з Комітетом Ради Європи MONEYVAL Держфінмоніторингом було направлено до Секретаріату Комітету оновлену інформацію до другого Звіту про прогрес в рамках 5-го раунду оцінки України. Звіт планується до розгляду на черговому Пленарному засіданні Комітету MONEYVAL. ______________________________________________ Заява Президента FATF щодо COVID-19 /pages/dijalnist/funkcional/news/zayava-prezidenta-FATF-shhodo-COVID-19.html Опубліковано Заяву Президента FATF щодо заходів, які рекомендовано вживати відповідним інституціям у зв’язку із пандемією, спричиненою COVID-19. Заява зосереджується на таких ключових аспектах:... Новини 2020-04-15 16:05:00 Опубліковано Заяву Президента FATF щодо заходів, які рекомендовано вживати відповідним інституціям у зв’язку із пандемією, спричиненою COVID-19. Заява зосереджується на таких ключових аспектах: -         усунення ризиків вчинення фінансових злочинів пов’язаних із COVID-19; -         дистанційне обслуговування клієнтів та спрощена процедура належної перевірки клієнта; -         надання допомоги через неприбуткові організації; -         інформаційно-роз’яснювальна робота та консультації. Із повним текстом Заяви Президента FATF можна ознайомитись за посиланням, а також у розділі «Діяльність» – «Заяви міжнародних організацій». ____________________________________________ Голова Державної служби фінансового моніторингу України Ігор Борисович Черкаський представив публічний звіт за 2019 рік /pages/dijalnist/funkcional/news/golova-derzhavnoji-sluzhbi-finansovogo-monitoringu-ukrajini-Igor-borisovich-cherkaskij-predstaviv-publichnij-zvit-za-2019-rik.html Шановні колеги! До Вашої уваги презентую підсумки діяльності Держфінмоніторингу за 2019 рік. Повний Звіт Державної служби фінансового моніторингу України за 2019 рік розміщено на офіційному вебсайті... Новини 2020-04-10 15:00:00 Шановні колеги! До Вашої уваги презентую підсумки діяльності Держфінмоніторингу за 2019 рік. Повний Звіт Державної служби фінансового моніторингу України за 2019 рік розміщено на офіційному вебсайті Держфінмоніторингу (https://fiu.gov.ua) за посиланням - «2019 рік» . Насамперед Звіт містить інформацію про основні аспекти нормативно-правового забезпечення діяльності Служби, її організаційну структури, кадрову роботу, фінансове забезпечення та головні результати щодо виконання функції Держфінмоніторингу в частині виявлення та блокування активів, які одержані злочинним шляхом чи пов’язані з фінансуванням тероризму. Важливим результатом у 2019 році стало представлення першого Звіту про прогрес України за результатами 5-го раунду оцінки України Комітетом MONEYVAL, що відбулось у рамках проведення 58 пленарного засідання Комітету MONEYVAL (м. Страсбург, Франція). Затвердження цього звіту ще раз підтвердило схвалення міжнародною спільнотою кроків, що здійснює наша держава у сфері підвищення ефективності національної системи фінансового моніторингу. Другою ключовою подією у 2019 році стало прийняття у грудні цього року Верховною Радою України Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», який був розроблений за участю Держфінмоніторингу з метою імплементації норм четвертої Директиви (ЄС) 2015/849 «Про запобігання використанню фінансової системи для відмивання грошей та фінансування тероризму» та частково норм Регламенту (ЄС) 2015/847 «Про інформацію, що супроводжує грошові перекази», а також частково норм п’ятої Директиви (ЄС) 2018/843. Наступною важливою подією у 2019 році стало представлення грудні Звіту з проведення другої Національної оцінки ризиків у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму. Так, за результатами другої НОР виявлено 11 загроз системи ПВК/ФТ, та ідентифіковано 24 ризики відмивання коштів та фінансування тероризму, із них з високим рівнем – 6 ризиків, з середнім рівнем – 16, з низьким рівнем – 2. Варто також зупинитися на питанні співпраці між Держфінмоніторингом та підзвітними суб’єктами, відзначивши, що кількість повідомлень від усіх підзвітних суб’єктів протягом останніх п’яти років зросла з 4 мільйона до понад 11 мільйонів. Відзначу також проведену роботу підрозділу фінансової розвідки України в частині узагальнення типологічних досліджень. Зокрема, у звітному році Служба оприлюднила типологічне дослідження: «Відмивання доходів від привласнення коштів і майна державних підприємств та інших суб’єктів, які фінансуються за рахунок державного та місцевих бюджетів», що спрямовано на вивчення питання відмивання кримінальних доходів, пов’язаних з розкраданням та нецільовим використанням бюджетних коштів. Це надзвичайно актуальна та чутлива тема, яку Держфінмоніторинг продовжує розвивати і в цьому році. Зупинюсь на роботі з підвищення ефективності взаємодії з правоохоронними та розвідувальними органами, до яких Держфінмоніторинг направляє відповідні узагальнені матеріали. Так, у 2019 році до правоохоронних органів направлено 893 матеріали. У вказаних матеріалах сума фінансових операцій, які можуть бути пов’язані з легалізацією коштів, та з учиненням іншого злочину, визначеного Кримінальним кодексом України, становить 92,2 млрд гривень. В цілому з березня 2014 по грудень 2019 року до правоохоронних органів було надіслано 4492 узагальнених матеріали. Наступним важливим аспектом діяльності Держфінмоніторингу стало питання забезпечення координації учасників системи фінансового моніторингу. Така координація, що ґрунтується на виконанні Стратегії розвитку системи фінансового моніторингу до 2020 року, відбувається як на інформаційному рівні, завдяки Єдиній державній інформаційній системі, так і шляхом діяльності Урядової Ради з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, а також співпраці з професійними об’єднаннями суб’єктів первинного фінансового моніторингу та громадськістю. Підкреслю, що у 2019 році продовжувалась модернізація ІТ системи Держфінмоніторингу. Зокрема у звітному році здійснено підключення інформаційної системи фінансового моніторингу до Системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів «Трембіта», розроблені та введені в дослідну експлуатацію програмні засоби та обробки запитів/відповідей до державних електронних інформаційних ресурсів державних органів підключених до «Трембіти». Водночас, команда, яка була сформована за лідерством Держфінмоніторингу, з ідеєю «Механізм перевірки кінцевих бенефіціарних власників (КБВ)» під назвою «ДО100%ВІРНО» стала переможцем та отримала премію «Найбільш інноваційне рішення» за підсумками пілотної Програми «Лабораторія проєктів для імплементації Угоди про асоціацію між Україною та ЄС». Не омину увагою такий важливий елемент роботи як  методична допомога та співпраця з суб’єктами первинного фінансового моніторингу. Відмічу, що на базі Державного закладу післядипломної освіти «Академія фінансового моніторингу», що знаходиться у сфері управління Служби, лише у 2019 році пройшли навчання понад 2000 фахівців державного та приватного секторів. Також, Держфінмоніторингом підготовлено й оприлюднено аналітичний огляд на тему «Використання неприбуткових організацій в незаконних цілях». Разом з тим, відзначу значний обсяг роботи Держфінмоніторингу на міжнародному рівні. Служба співпрацює з багатьма міжнародними організаціями, зокрема з FATF, MONEYVAL, Егмонтською групою підрозділів фінансових розвідок та іншими. Наразі Держфінмоніторингом укладено 79 Меморандумів про взаєморозуміння з іноземними підрозділами фінансових розвідок. У 2019 році Служба здійснювала активний обмін фінансовою інформацією з іноземними підрозділами фінансових розвідок. На завершення поінформую про плани на майбутнє в роботі Держфінмоніторингу. Так, важливим напрямком роботи буде продовження співпраці з комітетом MONEYVAL в рамках здійснення координаційних заходів з підготовки та представлення Другого Звіту про прогрес, що планується під час проведення 60-го Пленарного засідання Комітету MONEYVAL, а також імплементація норм оновленого Базового Закону. Головним пріоритетом буде проведення стратегічного аналізу інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, інші фінансові операції або інформації, що може бути пов’язана з підозрою у відмиванні коштів та фінансуванні тероризму та співпраця з правоохоронними органами. Ми будемо продовжувати покращувати інформаційну взаємодію з усіма учасниками національної системи фінансового моніторингу. Зокрема, у цьому році додатково до оновленого вебпорталу Держфінмоніторингу буде запущено електронний кабінет, який буде забезпечувати електронну взаємодію Держфінмоніторингу з суб’єктами первинного фінансового моніторингу та державними регуляторами, а також правоохоронними та іншими державними органами. Зазначу, що Держфінмоніторинг, як координуючий орган системи фінансового моніторингу, з метою досягнення ефективних результатів у своїй роботі, залишатиметься відкритою та забезпечить конструктивну співпрацю із державними регуляторами, правоохоронними органами, суб’єктами первинного фінансового моніторингу та особливо інститутами громадянського суспільства. Висловлюю подяку кожному працівнику Служби за внесок у досягнуті результати та усім, хто своєю наполегливою працею допомагає Держфінмоніторингу у реалізації державної політики з питань фінансового моніторингу. ____________________________________________ Держфінмоніторингом оприлюднено огляд щодо використання неприбуткових організацій в незаконних цілях /pages/dijalnist/funkcional/news/derzhfinmonitoringom-oprilyudneno-oglyad-shhodo-vikoristannya-nepributkovix-organizaczij-v-nezakonnix-czilyax.html Держфінмоніторингом за результатами проведеного потягом 2019 року дослідження ризиків використання неприбуткових організацій у схемах відмивання злочинних доходів та/або фінансування тероризму... Новини 2020-04-03 14:40:00 Держфінмоніторингом за результатами проведеного потягом 2019 року дослідження ризиків використання неприбуткових організацій у схемах відмивання злочинних доходів та/або фінансування тероризму  підготовлено огляд на тему «Використання неприбуткових організацій в незаконних цілях». Результати дослідження свідчать, що неприбуткові організації можуть використовуватися безпосередньо з метою вчинення предикатного злочину та/або для відмивання коштів та/або фінансування тероризму, а також слугувати прикриттям для незаконної діяльності інших пов’язаних суб’єктів. Перевагою у використанні неприбуткових організацій у злочинних схемах (вчинення предикатних злочинів, відмивання коштів, фінансування тероризму) є те, що злочинці можуть отримати подвійну вигоду: по-перше, створити засіб для таких незаконних дій і, по-друге, забезпечити прикриття своєї діяльності. Відповідно до результатів проведеного Комітетом MONEYVAL в Україні 5-ого раунду оцінки національної системи протидії легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення, Україна має доволі гарне розуміння своїх ризиків, пов’язаних із відмиванням коштів та фінансуванням тероризму, але сектор щодо використання неприбуткових організацій в незаконних цілях потребує постійного оновлення знань. Розуміння загроз та способів незаконного використання неприбуткових організацій та оцінювання відповідних ризиків дозволить невілювати ймовірність використання терористами таких організацій. Результати даного огляду можуть бути використані для зменшення потенційних ризиків відмивання коштів та фінансування тероризму та унеможливлення використання неприбуткових організацій у незаконних цілях. З представленим оглядом пропонуємо ознайомитись на офіційному веб-сайті Держфінмоніторингу (www.fiu.gov.ua) у розділі «Фінансовий моніторинг»/ «Методологія»/«Рекомендації»/«Методичні рекомендації з організації фінансового моніторингу». ____________________________________________________